Sukan Kitani

Sukan Kitani
~KLIK~ Mempromosi Semua Kegiatan Sukan Negara Brunei Darussalam ~ KLIK~

Fes-Retro

Fes-Retro
One Stop Football Store

Sabtu, 4 Februari 2012

Pengundian Kumpulan Bagi Tropi Hassanal Bolkiah 2012


Piala Hassanal Bolkiah yang akan menjadi rebutan bagi 11 buah negara ASEAN. - Foto: Infofoto

JERUDONG - Negara Brunei Darussalam mempunyai kelebihan untuk memilih kumpulan dan Haji Feisal bin Hj Eusoff, pengurus skuad HBT dipilih untuk menyertai Kumpulan A yang terdiri daripada Singapura, Myanmar, Filipina, Indonesia, Laos dan Brunei Darussalam.Dalam Kumpulan B ialah Timor Leste, Vietnam, Kemboja, Thailand dan Malaysia.

Apabila ditanya jika pasukan HBT Brunei boleh menjadi juara, DYMM menjawab: "Adalah sukar untuk mengatakan, mungkin kita boleh mencapai keputusan yang lebih baik kali ini, mereka boleh pergi ke akhir terutamanya dengan kebanggaan negara di sebelah mereka."

Presiden NFABD Dato Paduka Hj Abdul Rahman Hj Mohiddin berkata: "Brunei telah memilih kumpulan yang baik untuk menjadi agak kompetitif Kedua-dua kumpulan adalah sangat kompetitif dengan campuran pasukan yang kuat Brunei akan bermain lebih banyak perlawanan dalam Kumpulan A..."

Presiden NFABD telah menyeru peminat Brunei untuk keluar menyaksikan untuk menyokong pasukan HBT negara. Sementara itu, ketua jurulatih Kwon Anak Oh daripada skuad HBT Brunei dan pengurus pasukan telah memilih untuk menghadapi Laos dalam perlawanan pembukaan pada 25 Feb dan skuad Brunei sudah bersedia untuk memenangi pertemuan pertama kejohanan ..

Kwon berkata dalam satu temu bual: "Saya gembira tentang cabutan dan kami bersedia untuk menghadapi mana-mana negara dalam kumpulan Setelah melihat cabutan, saya mahu pasukan kami berada dalam Kumpulan A walaupun saya tidak berkomunikasi dengan pengurus dan dia berjaya untuk memilih kumpulan yang saya mahu. "

"Kita mesti memenangi perlawanan pertama. Ini adalah permainan meningkatkan semangat yang kita mesti menang. Sasaran kami adalah kejohanan tetapi kami mengambil setiap permainan pada masa ke jalan memenangi perlawanan," katanya.

Bercakap tentang penyediaan, ketua jurulatih berkata: "Penyediaan semasa bagi skuad HBT negara pada latihan intensif dan kini pasukan sudah 85 peratus siap dan dengan yang lain tinggal 20 hari untuk menyediakan, kita akan mencapai 100 peratus bagi permulaan kejohanan. "

Pada memilih untuk bermain Laos dalam perlawanan pertama selepas majlis perasmian, Haji Feisal berkata: "Di Jakarta semasa Sukan SEA, saya melihat bahawa pasukan Brunei U-23 boleh mengatasi Laos, jadi kami memilih Laos sebagai lawan kami, saya mengambil. pengalaman itu untuk memilih Laos. Dalam permainan pembukaan kejohanan itu, kita mesti memenangi permainan. "

Dari segi permainan yang lebih dalam Kumpulan A, beliau berkata: "Kami akan bermain lebih banyak permainan Oleh itu, pasukan perlu bermain dengan lebih stamina dan kuasa."

Semoga skuad HBT Brunei Darussalam akan dapat memberi tentangan dan mutu permainan yang memberangsangkan. Selamat Berjuang Demi Negara!!!

Tiada ulasan: